Isnin, 25 Jun 2012

UlanGi laGi?

assalamualaikum dan selamata sejahtera,
setiap orang mempunyai tahap kesabaran yang berlainan. pada hari ini aku dah ulangi perkara yang aku tidak akan lakukan lagi.. tetapi aku tidak mempunyai tahap kesabaran yang tinggi.. knp?? kerana
1. terlalu bersikap kurang ajar dengan cikgu
2. selalu bermain-main ketika guru mengajar tidak mengira masa.
3. selalu menukat topik ketika guru mengajar.
4. mengada-ngada dengan cikgu sehinggakan mengganggu pelajar lain untuk belajar.
5. tidak menghormati langsung dengan cikgu tersebut sebagai seorang cikgu.
aku memang memandang serious terhadap benda ini. sebab selalu sangat benda ini berlaku terhadap guru yang baik. (selalunya time cikgu praktikal atau cikgu ganti)
aku terpaksa melepaskan perkataan tolonglah hormati cikgu yang tengah mengajar dekat depan. tidak langsung ingin menjaga air muka cikgu dan diri sendiri. wlaupun cikgu tu x kisah tetapi TOLONG MENGHORMATI GURU ketika sedang mengajar didalam kelas. #insyaallahakubolehmeningkatkankesabaranaku. aku lakukan untuk kebaikan semua orang. untuk mendapat keberkatan ilmu demi masa depan

Tiada ulasan: