Selasa, 27 Disember 2011

KeMbAL! ke SeK0L@H



Assalamualaikum dan selama sejahtera. Mesti ramai sudah membeli barang keperluan sekolah untuk sesi persekolah tahun 2012. Aku tahu waktu hari pertama persekolah semua bau kedai.... hahaha. Masuk sahaja ke kelas, semua orang sibuk bercerita. biasalah sudah lama tidak berjumpa dengan kawan. Kepada budak-budak darjah 1 pelbagai ragam ada. hari pertama semuanya diam. sebab tidak kenal sesiapa pun. Tidak ketinggalan juga bagi pelajar tingkatan 1 dan tingkatan 4. Nak tahu sebab apa aku cakap tidak ketinggalan juga bagi pelajar tingkatan 1 dan tingkatan 4 ? Sebabnya, pelajar tingkatan 1 akan masuk alam persekolahan di sekolah menengah dan mereka juga akan dapat berkenalan kawan baru serta bertambah juga matapelajaran yang akan dipelajari. Bagi tingkatan 4 pula, seperti aku. mesti ada yang rindu kepada kawan-kawan. Di tingkatan 4 juga tidak boleh lagi main-main kerana sudah hampir dengan SPM. Bagi pelajar yang mendapat keputusan yang cemerlang dalam Peperiksaan Menengah Rendah (PMR) 2011, aku ucapkan TAHNIAH !! aku sebernanya dah tak tahun nk tulis apa dah!!

Tiada ulasan: